Locatie

Program

Luni - Vineri 9:00 - 17:30

Comunicarea actelor administrative emise în formă electronică se face doar prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV)

ANAF informează că au fost modificate prevederile art.47 alin (15) din Codul de Procedură Fiscală.

Astfel, toate actele administrative fiscale emise în formă electronică se comunică plătitorilor/contribuabililor prin intermediul Spațiului Privat Virtual (SPV).

Comunicarea acestor acte se consideră a fi realizată la data punerii la dispoziție a contribuabilului/plătitorului prin Spațiul Privat Virtual (SPV).

„Înainte de apariţia OG 31/2022 actul administrativ  se comunica pe această cale doar dacă opta contribuabilul și se considera comunicat în termen de 15 zile de la data transmiterii actului către contribuabil/plătitor ori împuternicitul sau curatorul acestora”, notează Administraţia Judeţeană a Finanţelor Publice Vrancea.

Ce reprezintă Spațiul Privat Virtual

Spațiul Privat Virtual a fost creat de ANAF pentru o comunicare securizată cu instituția.

„În contextul intensificării atacurilor infractorilor cibernetici care utilizează identitatea vizuală a ANAF, recomandăm tuturor contribuabililor crearea unui cont în SPV, pentru o comunicare rapidă și facilă și, mai ales, sigură cu autoritatea fiscală”, se arată într-un comunicat al ANAF.

Serviciu este gratuit, disponibil 24h/24h, 7 zile/7 zile, iar prin intermediul lui contribuabilii pot depune declarații, cereri, pot solicita documente sau pot verifica situația fiscală proprie (datorii, contribuții plătite de angajator etc), se pot efectua plăți în mod securizat.

Conform ANAF, peste 2,2 milioane de utilizatori beneficiază de avantajele oferite de SPV, dintre care 1,2 milioane sunt persoane fizice și aproximativ un milion de utilizatori sunt persoane juridice.

Începând cu 1 martie a.c., persoanele juridice au obligativitatea înrolării în SPV pentru a transmite organului fiscal cereri, înscrisuri sau documente.

În situația în care contribuabilii/plătitorii nu își îndeplinesc obligația comunicării electronice a cererilor, înscrisurilor sau oricăror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central în format letric, nu vor fi luate în considerare.

×