Vă informăm că Registrul Comerțului își suspendă activitatea în perioada 16 iulie - 25 iulie. Toate cererile primite vor fi preluate si pregătite de catre echipa Organic Consulting si vor fi soluționate după data de 25 iulie.

Inchidere/lichidare firma

In viata unei societati poate exista situatia in care detinatorul acesteia sa decida ca firma nu mai serveste scopului pentru care a fost creata sau ca nu mai produce rezultatele dorite. Pentru a nu genera costuri si obligatii legale in continuare, aceasta firma poate fi inchisa / radiata voluntar.
 
Procesul de inchidere firma se desfasoara in 2 etape.

Cum se desfasoara lichidarea voluntara?

Prima etapa presupune depunerea documentației la Registrul Comertului pentru ca firma sa intre din punct de vedere juridic pe traiectoria de lichidare. 
 
A doua etapa este mai complexa si presupune efectuarea unor operațiuni specifice care au drept rezultat lichidarea patrimoniului. Operațiunile constau in lichidarea activului și pasivului societății. Astfel, se întocmește raportul de lichidare împreuna cu bilanțul de lichidare de catre un expert contabil autorizat.
 
A doua etapa se realizeaza atat in plan juridic, cu Registrul Comertului, cat si in plan fiscal, cu ANAF.

 

In prima etapa, in urma documentatiei depuse de noi la Registrul Comertului, urmeaza publicarea  initiativei in Monitorul Oficial timp de 30 zile pentru opozitie.
 
Daca in perioada de 30 de zile apare opozitie (din partea unor creditori sau institutii ale Statului) ne ocupam impreuna cu administratorul societatii sa le solutionam cat mai repede. Daca nu exista nicio opozitie, la finalizarea termenului de 30 zile, vom intocmi un raport de lichidare si un bilant de lichidare, documente pe care le vom depune atat la Registrul Comertului cat si ANAF pentru  ca procesul de lichidare sa fie complet.
 
Este OBLIGATORIU ca aceste documente sa fie intocmite  in deplina concordanta cu normele legale si fiscale ale Romaniei de catre un expert contabil autorizat. Fara aceasta etapa, societate NU ESTE LICHIDATA.
 
Echipa Organic Consulting detine experți contabili autorizati cu experienta de 15+ ani in dizolvari, lichidari si inchideri de societati comerciale, indiferent de forma de organizare (SA, SRL, Intreprindere Familiala, SRL-D, PFA etc). 

Tarif

Radiere PFA/I.I./I.F.

Daca o persoana este inregistrata ca PFA/I.I./I.F. si nu mai doreste sa desfasoare activitate in aceasta forma, poate decide desfiintarea PFA-ului.

Comparativ cu radierea unei societati de tip SRL, atunci cand vorbim despre procedura de radiere PFA/II/IF, vorbim despre o procedura mult mai simpla.

Acest lucru se datoreaza faptului ca nu exista situatii financiare de lichidare si nici termene legale de opozitie, intregul proces fiind finalizat in aproximativ 4 zile lucratoare.

Relatia cu ANAF

Desfiintarea trebuie inregistrata la Registrul comertului.

Din punct de vedere al relatiei cu ANAF, Codul de procedura fiscala prevede la art. 90 ca la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal, persoanele sau entitatile inregistrate fiscal prin declaratie de inregistrare fiscala trebuie sa solicite radierea inregistrarii fiscale, prin depunerea unei declaratii de radiere. Declaratia se depune in termen de 30 de zile de la incetarea calitatii de subiect de drept fiscal si trebuie insotita de certificatul de inregistrare fiscala in vederea anularii acestuia.

Tarif radiere PFA/I.I./I.F.

OFERTA SPECIALA LIMITATA

Înființare firmă GRATUIT

Sună-ne pentru a afla cum poți înființa firma ta GRATUIT.

0756.722.001

×